O firmă din Ungaria vrea să cumpere Napolact. Burduja: "E alertă de securitate pentru România" 

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Fostul ministru al Energiei, Sebastian Burduja, avertizează public în legătură cu tranzacția prin care brandul românesc Napolact, unul dintre cele mai cunoscute nume din industria lactatelor, a fost achiziționat de Bonafarm Group, un gigant agroalimentar din Ungaria. Burduja solicită intervenția urgentă a autorităților române și investigarea în detaliu a sursei fondurilor, a legăturilor pe care grupul maghiar le-ar putea avea cu Federația Rusă și China, precum și a activităților patronului companiei, despre care spune că ar fi promovat idei revizioniste legate de „Ungaria Mare”.

Într-un mesaj postat vineri seară pe rețelele sociale, Burduja a folosit un ton ferm și a vorbit despre ceea ce el consideră a fi un nou pericol pentru siguranța României.

„Alertă de securitate! Țineți minte că recent compania maghiară MVM a încercat să cumpere E-On furnizare? Datorită acțiunilor mele și datorită instituțiilor statului, această tranzacție a fost blocată. Ei bine, acum o altă companie din Ungaria vrea să cumpere Napolact, celebru brand românesc, un mare producător de lactate. Nu e vorba doar despre afaceri aici, ci despre siguranța românilor”, a transmis fostul ministru al Energiei.

Burduja subliniază că, asemenea sectorului energetic, agricultura reprezintă o componentă vitală a securității naționale și că România trebuie să fie atentă la cine controlează producția alimentară.

Apel către autorități: Consiliul Concurenței, Agricultura și Economia, să intervină

În mesajul său, Burduja face un apel public către instituțiile statului să analizeze atent tranzacția.

„Sectorul agricol e la fel de important pentru securitatea noastră precum sectorul energetic, așa că am solicitat și solicit public ministrului Agriculturii, ministrului Economiei, Consiliului Concurenței să facă ceea ce trebuie și să analizeze sursa fondurilor, legătura companiei maghiare cu Federația Rusă, dar și cu China și modul în care patronul maghiar a promovat idei privitoare la Ungaria Mare cu prilejul unor evenimente sportive”, a scris Burduja.

Mesajul său vine într-un context geopolitic complicat, în care Ungaria este adesea acuzată că are o politică externă prea apropiată de Kremlin, iar investițiile sale strategice în alte țări din regiune ridică semne de întrebare.

Ungaria, precedent de securitate: „Să învățăm de la vecinii noștri”

Fostul ministru amintește că, în urmă cu doar câteva luni, autoritățile de la Budapesta au blocat preluarea unei companii agroalimentare din Ungaria de către o firmă din Grecia, invocând protejarea securității naționale.

„Este bine să învățăm lucrurile bune de la vecinii noștri. Faceți ceea ce trebuie și țineți-i pe români în siguranță”, a mai adăugat Burduja, sugerând că România trebuie să adopte o politică fermă atunci când vine vorba de protejarea companiilor strategice și a brandurilor tradiționale.

Tranzacția: FrieslandCampina vinde Napolact către Bonafarm Group

Compania olandeză FrieslandCampina a ajuns la un acord pentru vânzarea operațiunilor sale din România către Bonafarm Group, unul dintre cei mai mari jucători din industria agroalimentară din Ungaria. Tranzacția include brandul Napolact, fabricile de lactate din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, precum și centrele de colectare a laptelui din zonă.

Napolact, un nume cu peste 100 de ani de tradiție pe piața românească, este considerat un brand-simbol pentru producția locală de lactate, iar trecerea sa în portofoliul unui investitor străin - mai ales dintr-o țară vecină cu care România are istoric sensibilități - a stârnit dezbateri aprinse.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel