Isdera, una dintre cele mai exclusiviste și apreciate mărci de automobile sport din lume, a fost nevoită să își închidă activitatea și să depună cerere de faliment la Tribunalul Districtual din Saarbrücken, Germania. Deși nu era foarte prezentă pe piața spaniolă, vestea dispariției companiei a reprezentat o lovitură dură pentru pasionații de automobile și pentru clienții loiali ai mărcii. Anunțul a fost confirmat de publicația Money, care a relatat că prăbușirea financiară a brandului a venit în urma unor luni extrem de dificile din punct de vedere economic.
Isdera, companie fondată în 1982 de inginerul german Eberhard Schulz, s-a remarcat de-a lungul deceniilor printr-o filozofie unică: fiecare model era construit manual, cu o atenție deosebită pentru detalii, oferind fiecărui vehicul o identitate distinctă. Începând cu primul său model, Spyder 036i, lansat în 1983, și continuând cu Imperator 108i, apărut un an mai târziu, compania a impus tendințe în design și tehnologie auto. Printre caracteristicile inedite se numărau oglinzile retrovizoare tip periscop, ușile de tip „aripă de pescăruș” și motoarele de ultimă generație.
Mașinile Isdera erau foarte apreciate printre pasionați
Chiar dacă prețul automobilelor sale era extrem de ridicat – ajungând până la 400.000 de euro – Isdera s-a bucurat de o reputație solidă în Europa, atrăgând colecționari și pasionați de performanță și unicitate. În 1993, marca a lansat unul dintre cele mai faimoase modele ale sale, Commendatore 112i, un prototip echipat cu un motor Mercedes V12, de 620 de cai putere, din care a fost fabricat un singur exemplar. În 2006, Isdera a revenit cu modelul Autobahnkurier 116i, iar în 2018 a lansat ultima sa creație: Commendatore GT, un automobil 100% electric, inspirat de clasicul din anii ’90.
Lansarea Commendatore GT a reprezentat și ultima încercare a companiei de a reveni pe piață, după ce fusese preluată de grupul Sinfonía Automotive AG, cu sprijinul unor investitori chinezi. Strategia de relansare a inclus deschiderea unei noi fabrici în Asia și investiții semnificative în producție și marketing. Totuși, rezultatele s-au lăsat așteptate, iar modelul electric nu a reușit să atingă succesul comercial scontat. Lipsa comenzilor și dezechilibrul financiar au dus la acumularea de datorii și, în cele din urmă, la faliment. Toți angajații companiei au fost concediați, iar producția a fost sistată definitiv.
În ciuda acestui eșec, un aspect pozitiv rămâne pentru colecționarii care dețin modele Isdera: valoarea acestor vehicule rare este așteptată să crească semnificativ în anii următori. Un precedent a fost deja stabilit în 2021, când un exemplar Commendatore 112i a fost vândut la licitație pentru suma impresionantă de 1,2 milioane de euro, confirmând statutul de bijuterie auto al acestor mașini.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News