„Femei inspirate din diaspora“: Asociația Femeilor românce din Belgia, campanie inedită de promovare a româncelor de succes

Nicoleta Nicolau |
Data publicării:

„Demetra“  Asociația Femeilor românce din Belgia, lansează o campanie de promovare a femeilor antreprenor de succes din diaspora locală.

Mai ales în această perioada dificilă pentru economie, Asociația dorește să pună în lumina femei de excepție, indiferent de sector, sau de dimensiunile afacerii, indiferent de statutul social. Fie ca societate comercială, fie ca profesie liberală.

Comunitatea româneasca este printre cele mai importante din Belgia. Mai mult de 100.000 români trăiesc în Regat și mulți au afaceri de succes. Printre aceștia, multe femei care se remarcă prin curajul lor, prin straduințele de a se integra în societatea belgiană, prin muncă și talent.

Societatea belgiană este una deschisă, care oferă oportunități importante. În ultimii ani, numărul de antreprenori de origine străină, mai ales în regimul de independent, s-a triplat în Belgia. Această se explică și printr-o imigrație din Est puternică (cu precădere români și polonezi), care s-au lansat în mici afaceri proprii, fără ajutorul statului, dintre care unele s-au dezvoltat remarcabil, explica Daniela Bîciu, nouă președintă a Asociației Demetra.

„Femei inspirate din diaspora“

 

„De la estetică la construcții, de la servicii la activități creative, femeile românce sunt cel mai adesea dinamice, ambițioase și determinate să reușească. Scopul acestei inițiative este de a valoriza aceste femei uneori puțin sau chiar deloc cunoscute, de a sublinia că avem cu ce să ne mândrim. Vrem de asemenea să arătăm că românii contribuie considerabil la economia belgiană și sunt o valoare adăugată în societatea de aici.

Că ei împărtășesc valori de muncă, seriozitate și curaj. Da, trebuie curaj pentru a deveni antreprenor, pentru a fi capabil de a-ți asumă riscuri, de a investi timp și bani într-un business pe care dorești să îl dezvolți, de a învinge mentalități. A fi antreprenor, mai ales că femeie, asumându-ți și rolul de mama și soție, cu toate greutățile unui program supra-încărcat și plin de responsabilități, este o întreagă filozofie de viață, de libertate. Un mod de viață, adeseori inspirat de modelul mamei sau al familiei în general“, spune Daniela Bîciu.

O vitrină a talentelor românești

 

Campania se intitulează «Femei inspirate din diaspora» și își propune așadar să promoveze femeile de succes care trăiesc și muncesc în Belgia. În practică, prima faza a inițiativei este de a identifica aceste femei, inclusiv pe baza sugestiilor din partea comunității românești, care pot contacta Asociația prin intermediul paginii sale de Facebook.

Cadrul acțiunii este extrem de flexibil, pentru a permite a cât mai multe întreprinzătoare să se facă cunoscute. Atunci când situația o permite, și în funcție de contextul sanitar du coronavirus, o vizită la societatea respectivă va fi organizată. La această vizită vor fi asociate și personalități din mediul politic și economic belgian, pentru o promovare dincolo de granițele comunității românești.

Această campanie se dorește o carte de vizită și o vitrină a talentelor românești, mai ales în perioda COVID-19, când regatul belgian se confruntă, că și alte țări, cu o criză economică extrem de importantă.

[citeste si]

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

19 apr 2024, 22:40 in Știri
Accident de metrou la Viena 
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel