Europa nu mai renunță la motoarele cu ardere internă. Manfred Weber, anunțul zilei 

Bogdan Bolojan |
Data actualizării: | Data publicării:
Audi închide fabrica din Bruxelles (Foto: Freepik)
Audi închide fabrica din Bruxelles (Foto: Freepik)

Uniunea Europeană renunță la planul de a elimina complet motoarele cu combustie internă, după dezastrul economic în care pare să se fi ajuns. 

Comisia Europeană pregătește retragerea planului care bloca vânzarea mașinilor noi cu motoare cu ardere internă din 2035. Informația a fost făcută publică de Manfred Weber, președintele Partidului Popular European, la o conferință susținută în Germania. Anunțul oficial al Bruxelles-ului urmează să fie prezentat pe 16 decembrie, într-un pachet amplu dedicat industriei auto.

Comisia nu va mai impune ținta de emisii zero pentru autoturismele noi. Regulamentul va fi modificat astfel încât constructorii să respecte o reducere de 90 % a emisiilor, nu 100 %. Această diferență schimbă complet regulile jocului. Motoarele cu ardere internă nu mai ies automat din piață, iar soluțiile hibride sau cele alimentate cu combustibili sintetici revin în centrul discuțiilor. Este, în esență, o abandonare a prevederii anterioare, care bloca tehnologia termică.

Concedieri pe bandă rulantă în industria auto europeană 

Manfred Weber a explicat că UE nu poate proteja clima fără o industrie auto competitivă. În opinia sa, ritmul tranziției forțate către electric a depășit capacitatea economică a statelor și a marilor producători. Weber a menționat că o parte dintre efectele negative au devenit vizibile deja în 2025, un an marcat de concedieri masive, scăderi de producție și relocări industriale.

Schimbarea Bruxelles-ului vine după presiuni constante din partea guvernelor și a mediului economic. Cancelarul german Friedrich Merz a susținut în repetate rânduri că UE riscă să piardă controlul asupra pieței auto în favoarea companiilor asiatice. În paralel, miniștri importanți din Italia, Franța și Spania au cerut o încetinire a calendarului și o evaluare realistă a impactului asupra forței de muncă.

Efectele asupra industriei europene au fost vizibile. În Germania, aproape jumătate dintre cei 120.000 de angajați disponibilizați anul acesta provin din sectorul auto. Volkswagen a închis trei fabrici, Renault a redus mii de posturi, iar Stellantis a micșorat masiv producția în Italia.

România este și ea o parte importantă a angrenajului industriei auto din Germania, iar lipsa comenzilor a dus deja la concedieri și în țara noastră. România este prezentă în industria auto cu fabricile Renault de la Mioveni și Ford la Craiova. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel