Doi jurnaliști ruși au umplut un site controlat Kremlin cu articole anti-război: "Un dictator paranoic"

Liviu Ludovic / 9 mai 2022, 17:42 Salveaza PDF Comentarii
Putin: Este imposibil ca unele țări din UE să renunțe acum la petrolul rusesc
Putin: Este imposibil ca unele țări din UE să renunțe acum la petrolul rusesc

Doi jurnaliști ruși care lucrează la un popular site pro-Kremlin au postat articole anti-război luni dimineață, într-un act rar de disidență, în ziua în care țara sărbătorea victoria Uniunii Sovietice asupra Germaniei naziste, potrivit publicației The Guardian, citată de Știrile TVR. Între timp, articolele au fost depublicate, dar pot fi accesate printr-un instrument de arhivă web.

Articolele publicate pe site-ul Lenta.ru îl numesc pe președintele Vladimir Putin "un jalnic dictator paranoic” și îl acuză că poartă "cel mai sângeros război al secolului XXI".

"Trebuia să o facem astăzi. Am vrut să amintim tuturor pentru ce au luptat cu adevărat bunicii noștri în această frumoasă Zi a Victoriei - pentru pace", a scris jurnalistul Egor Polyakov, care are 30 de ani.

În timpul discursului său anual rostit în fața a 11 000 de soldați la Krmelin, luni dimineața, Putin a încercat să justifice invadarea Ucrainei, legând luptele actuale de victoria sovietică din cel de-al doilea război mondial.

"Nu mai putem să acceptăm asta"

 

"Ziua Victoriei nu este despre asta", a declarat Polyakov, într-un interviu pentru The Guardian. "Oameni obișnuiți mor, femei și copii pașnici mor în Ucraina. Și văzând această retorică, toate astea nu se vor opri. Nu mai putem să acceptăm asta. E singurul lucru pe care puteam să-l facem."

Polyakov, care lucrează ca reporter economic la publicația Lenta, a declarat că el și colega sa  Alexandra Miroshnikova au publicat mai mult de 40 de articole critice la adresa Kremlinului și acțiunilor sale în Ucraina. Articolele au fost depublicate, dar pot fi accesate printr-un instrument de arhivă web.

Printre titlurile articolelor publicate de Polyakov și Miroshnikova luni dimineață sunt: „Vladimir Putin a mințit în legătură cu planurile Rusiei în Ucraina”,  "Armata rusă s-a dovedit a fi o armată de hoți și jefuitori”, „Rusia abandonează cadavrele trupelor sale în Ucraina.”

Polyakov a declarat că fiecare articol a fost extras din „informații disponibile online”, pe care a declarat că, de obicei, nu i se permite să le folosească, având în vedere „poziția editorială” a publicației și regulile stricte de cenzură.

Polyakov și Miroshkina au publicat, de asemenea, o scrisoare personală pe site, în care îi îndemna pe cititori: „Nu vă fie teamă! Nu tăceți! Împotriviți-vă! Nu sunteți singuri, suntem mulți ca voi! Viitorul este al nostru!”.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy