Descoperire paleontologică uimitoare: Au fost găsite rămășițele unei creaturi preistorice de mărimea unui autobuz / Foto: Unsplash

Rămășițele fosilizate ale unei reptile zburătoare uriașe, de mărimea unui autobuz, au fost descoperite în Argentina.

Dragonul Morții, așa cum au numit oamenii de știință noua specie, a vânat prada din cerul Pământului în urmă cu aproximativ 86 de milioane de ani.

Atunci când era complet întins, aripile sale măsurau 9 metri de la un capăt la altul. Poze AICI.

Dimensiunea uriașă a prădătorului descrie o "viziune terifiantă", a declarat pentru BBC cercetătorul care a făcut această descoperire.

"Această specie avea o înălțime similară cu cea a unei girafe", a declarat Leonardo Ortiz, liderul proiectului, cu o anvergură a aripilor care "sfidează limitele înțelegerii noastre biologice".

Rămășițele sale au fost păstrate în rocile din munții Anzi timp de 86 de milioane de ani, ceea ce înseamnă că această creatură zburătoare a trăit alături de dinozauri.

Profesorul Ortiz a fost unul dintre paleontologii care au descoperit inițial fosilele reptilei în timpul unor săpături în Argentina, în 2012.

El a ales numele speciei - Thanatosdrakon amaru - pentru că acesta combină cuvintele grecești pentru moarte și dragon.

"Mi s-a părut potrivit să o numim astfel", a declarat profesorul Ortiz într-un interviu anterior. "Este dragonul morții".

Se crede că această reptilă este unul dintre primii prădători care și-au folosit aripile pentru a vâna prada - zburând pe cerul preistoric al Pământului înainte de evoluția păsărilor.

În ciuda acestui fapt, profesorul Ortiz a declarat pentru BBC că acest vânător și-a petrecut probabil cea mai mare parte a timpului la sol.

Prădătorul a trăit aproximativ 20 de milioane de ani

Detaliile despre stilul de viață preistoric al creaturii sunt puține - dar a adăugat că faptul că o pereche de exemplare de mărimi diferite au fost descoperite împreună este o dovadă că prădătorul trăia în grupuri.

Înspăimântătoarea reptilă a trăit aproximativ 20 de milioane de ani înainte ca un asteroid să lovească Pământul într-un eveniment catastrofal de extincție, eliminând trei sferturi din viața animală și vegetală și marcând sfârșitul perioadei cretacice.

În 2017, pe insula scoțiană Skye au fost descoperite fosile aparținând unui pterozaur și mai bătrân, datând din perioada jurasică, acum 170 de milioane de ani, cu o anvergură a aripilor estimată la 2,5 metri.