Prezent pe peronul gării din București, Dan Negru a filmat întârzierea de 140 de minute pe care o are Trenul care vine de le Timișoara.
„Îi aștept pe ai mei în gara din București. Vin de la Timișoara. Să vă arăt cât întârzie trenul”, spune el pe Facebook.
Amintirile sale îl poartă în copilărie, când călătorea împreună cu părinții cu trenuri rapide prin Europa: „Tata, optimist, mi-a spus atunci că o să vină și la noi trenuri rapide și vom face drumul în jumătate de timp”.
Însă realitatea este departe de acea viziune: „De aici, din Timișoara până în București sunt vreo 500 de km și îi faci cu trenul vreo 10-11 ore.”
Diferențe dramatice față de Europa
Pentru a sublinia cât de în urmă este România, Dan Negru a comparat traseul cu cele din alte țări europene: „Între Paris și Lyon, tot 500 de km, trenul face două ore și ceva. De la Milano la Roma, aceeași distanță, 3 ore și ceva.”
„Mama are 80 de ani și din când în când mai vine cu trenurile astea în București. 10-11 ore pe drum.” Aceasta este realitatea multor români care trebuie să suporte condiții neconforme cu standardele europene.
„Nici mama, nici eu, nici copiii noștri nu vor prinde trenurile rapide”
Revoltat de situație, Dan Negru a lansat un mesaj dur, care exprimă dezamăgirea profundă față de lipsa investițiilor și voinței politice pentru modernizarea căilor ferate: „Mama n-o să prindă trenurile alea de mare viteză, nici eu n-o să le prind, nici oamenii ăștia care stau prin gările românești și își pierd viața prin vagoane.”
El a concluzionat amar: „Știți de ce? Pentru că Arghezi avea dreptate. România nu e o țară, e o afacere.”
CFR și infrastructura feroviară – o provocare continuă
Postarea lui Dan Negru reaprinde dezbaterea despre starea infrastructurii feroviare din România, o problemă veche care afectează milioane de oameni anual. Întârzierile cronice, trenurile învechite și condițiile precare pe care le suportă călătorii sunt subiecte care cer urgent soluții și investiții concrete.
În timp ce alte țări europene investesc masiv în trenuri de mare viteză, România pare să rămână blocată în trecut, lăsându-și cetățenii să plătească prețul nepăsării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News