Criza din industria auto face următoarea victimă: Unul dintre cei mai mari furnizori din lume a cerut insolvența

Gabriel Nuță-Stoica |
Data publicării:
Gigantul Marelli și-a cerut insolvența (Foto: Freepik)
Gigantul Marelli și-a cerut insolvența (Foto: Freepik)

Criza auto face o nouă victimă: Marelli, unul dintre cei mai mari furnizori, a depus cererea de insolvență. 

Unul dintre cei mai mari furnizori de piese auto la nivel mondial a depus cererea de faliment, conform Capitolului 11 al Legii falimentelor din Statele Unite. Compania dă asigurări că operațiunile curente nu vor fi afectate de această decizie.

Tokyo — „Anul 2025 va fi la fel de important pentru supraviețuirea furnizorilor ca și criza pandemică”, se arată într-un studiu realizat de Berylls. Compania de consultanță a analizat cifrele primelor trei trimestre ale celor mai mari 25 de furnizori de piese auto la nivel mondial.

Au existat deja mai multe insolvențe în industria germană de profil, printre care Kick GmbH, WKW Group, Eissmann sau Voit Automotive. Însă presiunea se resimte la nivel internațional — inclusiv cele mai mari companii se află într-o situație dificilă.

Marelli depune cererea de insolvență, dar continuă activitatea cu sprijinul creditorilor

 

Marelli Holdings a depus cererea de insolvență conform Capitolului 11 pe 11 iunie. Compania, care numără 45.000 de angajați la nivel mondial, se așteaptă să-şi continue activitatea fără întreruperi. Capitolul 11 reprezintă o formă de restructurare autoadministrată, în care societatea elaborează, împreună cu creditorii, un plan de reorganizare, care va trebui aprobat de instanță.

"Aproximativ 80% dintre creditorii companiei au semnat un acord de sprijinire a restructurării, care va reduce presiunea asupra bilanțului Marelli și va consolida poziția de lichiditate a companiei", se arată într-un comunicat al Marelli. Compania a obținut, de asemenea, un angajament de finanțare de 1,1 miliarde de dolari de la creditori, deși instanța a aprobat doar jumătate din această sumă.

Proprietarul KKR se retrage — Strategic Value Partners ar putea deveni acționar majoritar

 

"La Marelli, am luat în mod proactiv măsurile necesare pentru a ne stabiliza poziția financiară și a continua să oferim beneficii pe termen lung clienților, partenerilor și angajaților noștri valoroși”, a declarat David Slump, președinte și CEO al Marelli. În pofida progreselor recente, presiunile pieței la nivel de industrie au generat un deficit de finanțare a capitalului de lucru.

Conform Frankfurter Allgemeine Zeitung, Marelli are datorii estimate între patru și cinci miliarde de dolari. Actualul proprietar, fondul de investiţii KKR, intenționează să se retragă. Strategic Value Partners (SVP), unul dintre principalii creditori, ar putea deveni, în schimb, acționar majoritar. Printre ceilalți creditori se numără Deutsche Bank, Fortress Credit Advisors, Mizuho Financial Group și MBK Partners.

Încă din luna mai, diverse media, inclusiv ziarul de afaceri japonez Nikkei, relatau că grupul indian Motherson negociază o participație. Aceste negocieri nu s-au concretizat, însă, într-un acord, fiind depusă, într-un final, cererea de insolvență conform Capitolului 11.

Marelli, o companie cu o istorie de un secol, într-un moment de cotitură

 

Marelli îşi are originile în Magneti Marelli, fondată în Italia în 1919. Compania a devenit parte a Fiat în 1967. În 2018, Fiat-Chrysler a vândut Marelli către Calsonic Kansei, unul dintre principalii furnizori de piese auto din Japonia, pentru suma de 5,8 miliarde de euro. Calsonic Kansei, la rândul său, se află în portofoliul KKR.

Conform Automobil Industrie, entitatea rezultată în urma fuziunii — Magneti Marelli CK Holdings — a generat vânzări totale de 15,2 miliarde de euro, plasându-se pe locul 13 în Top 100 al celor mai mari furnizori de piese auto. În 2023, Marelli se afla pe locul 31 în acelaşi clasament, cu vânzări de 10,57 miliarde de euro.

Marelli, afectată de dificultățile unor mari clienți, printre care Stellantis sau Nissan

 

Portofoliul Marelli cuprinde produse care acoperă domeniile iluminatului auto, electronicii, sistemelor de propulsie electrică, designului interior și tehnologiei șasiului. Printre cei mai mari clienți ai Marelli se numără Stellantis și Nissan — ambii confruntați cu propriile dificultăți financiare, care se răsfrâng, la rândul lor, asupra Marelli.

Nissan a anunțat, la sfârșitul anului 2024, că va trebui să elimine 9.000 de locuri de muncă, urmate de alte 10.000 de concedieri. La Stellantis, CEO-ul Carlos Tavares a demisionat pe neașteptate, într-un context marcat de scăderea vânzărilor. De exemplu, fabrica de la Mirafiori a fost oprită de mai multe ori, pe fondul cererii scăzute pentru modelul electric Fiat 500, dar și pentru celelalte modele sport Maserati produse acolo.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel