Potrivit procurorului din Reims, François Schneider, explozia airbag-ului a provocat răni extrem de grave femeii, care nu a mai putut fi salvată. În urma acestei concluzii, autoritățile au considerat necesară adoptarea unei măsuri drastice de siguranță. Ministrul francez al Transporturilor a solicitat oficial oprirea din circulație a tuturor modelelor Citroën C3 și DS3 care încă mai sunt dotate cu airbag-uri Takata, indiferent de stadiul campaniei de rechemare deja aflate în derulare.
Până acum, posesorii acestor modele fuseseră notificați să meargă la service pentru înlocuirea airbag-urilor, însă puteau în continuare circula cu vehiculele până la programarea reparației. Evenimentele recente au schimbat însă complet tonul.
Citroën: „Stop drive” în toată Europa
Reacția Citroën nu a întârziat. Marți seara, Xavier Chardon, directorul general al mărcii franceze, a lansat un apel ferm la nivel european: „stop drive”. Acest apel implică imobilizarea imediată a tuturor modelelor C3 și DS3 produse până în anul 2019, indiferent de țara în care se află sau de gradul de uzură al vehiculului.
„Este extrem de important ca toți clienții să ne contacteze cât mai repede. Vom merge mai departe decât simpla rechemare în service. Vom lua măsuri decisive. Nu fugim de responsabilitate și voi veghea personal ca niciun airbag Takata să nu mai rămână pe vreo mașină Citroën”, a declarat Chardon.
În total, aproximativ 441.000 de autovehicule Citroën C3 și DS3 sunt vizate de această măsură drastică la nivelul Europei, dintre care 82.000 doar în Franța. Aceste cifre includ și autovehiculele care nu au fost încă imobilizate, dar și pe cele aflate deja în procesul de înlocuire a airbag-urilor.
Un scandal care durează de un deceniu și a ucis zeci de oameni
Airbag-urile Takata reprezintă una dintre cele mai mari crize de siguranță din istoria industriei auto. Problema principală o constituie materialul pirotehnic din capsula declanșatoare, care în timp se poate degrada, în special în condiții de umiditate, provocând o explozie mult prea violentă la declanșarea airbag-ului. Această explozie poate duce la spargerea capsulei și la eliberarea unor fragmente metalice în interiorul habitaclului, cu potențial letal.
De la izbucnirea scandalului, în 2014, peste 100 de milioane de airbag-uri Takata au fost înlocuite în întreaga lume, în cadrul unei campanii globale de rechemare. Numărul victimelor confirmate la nivel mondial a ajuns la câteva zeci, iar sute de persoane au fost rănite.
După ani de litigii și sancțiuni, compania Takata a intrat în faliment în 2017, însă efectele greșelilor sale continuă să afecteze viața oamenilor, iar cazul din Reims readuce în prim-plan riscurile grave asociate cu amânarea înlocuirii acestor componente.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News