Bosch anunță concedieri masive: economii de 2.5 miliarde pe an

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Bosch, cel mai mare furnizor global de componente auto, anunță măsuri drastice de reducere a costurilor, pe fondul dificultăților majore din industria auto, transmite DPA.

Markus Heyn, șeful diviziei de mobilitate, și Stefan Grosch, directorul de resurse umane, au declarat pentru publicațiile Stuttgarter Zeitung și Stuttgarter Nachrichten că grupul vizează economii anuale de 2,5 miliarde de euro.

Compania, cu sediul la Gerlingen, lângă Stuttgart, lucrează de mai mult timp la acest plan de eficientizare, dar nu a prezentat un obiectiv final privind economiile. Oficialii Bosch admit că noi concedieri sunt inevitabile.

„Industria auto trece printr-o transformare profundă și trebuie să rămânem competitivi. Am adoptat deja primele măsuri, dar mai avem mult de făcut”, a subliniat Heyn.

Grosch a precizat că reducerea decalajelor de cost va fi vizibilă în următorii ani, cu rezultate clare până în 2030. Din 2023, Bosch a început un amplu program de disponibilizări, în special în zona de aprovizionare. Mii de posturi au fost desființate la nivel global, mai ales în Germania, însă nu au fost oferite cifre exacte pentru următoarea rundă de concedieri.

Frank Sell, președintele Consiliului angajaților de la divizia de aprovizionare, a confirmat că măsurile de reducere a costurilor sunt deja în derulare și așteaptă date noi de la conducere.

Probleme majore în industria auto 

Criza din sectorul auto a lovit puternic Bosch, iar presiunile competitive par departe de a se încheia. Săptămâna trecută, directorul general Stefan Hartung avertiza, la Salonul Auto de la Munchen, că problemele industriei vor continua și anul viitor, din cauza barierelor comerciale și a scăderii prețurilor.

„În 2026 vom vedea în continuare inovații majore în industria auto, dar presiunea nu va dispărea. Volumul va rămâne restrâns, ajustările structurale vor continua și competiția va fi acerbă, pentru fiecare cent”, a spus Hartung.

Acesta a amintit că producătorii auto europeni se confruntă cu multiple crize, inclusiv cu taxele vamale de 27,5% impuse de SUA pentru importurile de mașini și componente, un impact pe care încă nu îl poate cuantifica.

Hartung speră ca în lunile următoare situația să se clarifice, dar admite că deocamdată nu există stabilitate, în ciuda negocierilor UE pentru reducerea tarifelor la 15%.

Pentru 2025, Bosch estimează o creștere a vânzărilor de aproximativ 2%, după un rezultat de 90,5 miliarde de euro în 2024, dar precizează că este prea devreme pentru o prognoză fermă. Grupul anticipa pentru acest an un avans de 1%-3%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel