Avem nevoie de românii din afară să vină să lucreze la autostrăzi. Scrioșteanu: "Salariile sunt ca-n vest"

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Continuă lucrările pe autostrăzile din România, iar personalul specializat este tot mai greu de găsit în țară. 

În acest moment, în România sunt în lucru aproximativ 800 de kilometri de autostradă, în aproape toate regiunile țării. Alți aproape 600 de kilometri se află în diverse stadii de licitații. Este un record pentru țara noastră, iar personalul calificat pentru acest tip de lucrări se găsește tot mai greu. 

Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu, a mers pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești, în zona Curtea de Argeș, acolo unde se realizează una dintre cele mai complexe lucrări din acest moment: un tunel care vă străpunge muntele. Sunt mai multe astfel de lucrări, care vor mai avea loc, însă este singura lucrare la care pentru moment s-a intrat efectiv cu forarea în munte. În acest context, spune Scrioșteanu, a întâlnit deja români care au lucrat în străinătate și care s-au întors să muncească în țară la autostrăzi.

"Am avut surpriza să cunosc mai devreme încă doi români care s-au reîntors în țară, pe acest șantier. Au lucrat în Germania, Austria, specializați pe utilaje grele, de acest tip, utilaje de tunel. Erau foarte bucuroși că pot să lucreze în țară, la noi acasă, la astfel de investiții. Pe șantierele pe care le-am deschis tot mai mulți români se întorc acasă. Au văzut că salariile în construcția de drumuri au crescut și sunt în anumite zone comparabile cu salariile din vest," a spus Irinel Scrioșteanu. 

"E păcat ca românii din străinătate să nu vină să lucreze acasă"

 

O companie austriacă lucrează la forarea tunelului în munte. Angajații sunt de toate naționalitățile și tot mai mulți români specializați în tuneluri vin să lucreze în țară. 

"Sunt 11 naționalități în echipele care lucrează la tunel, iar de la lună la lună se adaugă tot mai mulți români care au lucrat în străinătate, în diasporă, specializați în tuneluri. Chiar am discutat cu o parte dintre ei și o să înființăm o asociație a tuneliștilor români. O să-i sprijinim să înființăm această asociație pentru că ei se cunosc între ei din vestul Europei. S-au întâlnit pe șantiere și avem destul de mulți oameni specializați. Având în vedere că am scos la licitație foarte multe autostrăzi care au tunel în zona de execuție, avem nevoie să aducem cât mai mulți români care au lucrat și încă mai lucrează în străinătate în multe țări care au realizat astfel de investiții, să-i aducem înapoi acasă și să lucreze la tuneluri de autostrăzi, aici în România.

Mai avem săptămâna aceasta de scos la licitație ultimul lot din Autostrada Unirii - A8 cu foarte multe zone de tunel. Avem în pregătire alte licitații care vor avea tunel. E păcat ca românii să lucreze în alte țări și să nu vină să lucreze aici, acasă. O să vi-i prezint la un moment dat, în săptămânile următoare și pe cei care au ajuns aici, în zona Curtea de Argeș, să lucreze la primul tunel de autostradă pe care-l construim aici în zona Pitești-Curtea de Argeș," a mai spus Scrioșteanu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel