Ambasadorul Ucrainei la Bucureşti, Ihor Prokopchuk, a informat că, vineri, urmează să aibă loc consultări tehnice cu partea română în legătură cu lucrările efectuate pe Canalul Bâstroe.
"Au fost o serie de paşi care s-au făcut de ambele părţi în legătură cu activităţile desfăşurate de Ucraina pentru a menţine calea navigabilă. Am stabilit o comunicare oficială între cele două Ministere de Externe. Au fost schimburi de informaţii referitoare la caracterul lucrărilor pe care le-am făcut. Am primit o cerere pentru a măsura lucrările pe care Ucraina le-a desfăşurat, iar această cerere este în lucru. (...) Între timp, este necesar să avem consultări tehnice la nivel de specialişti cu privire la lucrările pe care Ucraina le-a desfăşurat şi sunt foarte încântat să vă spun că aceste consultări vor avea loc mâine", a declarat ambasadorul, joi, la Parlament.
Potrivit acestuia, întâlnirea "va fi o bună ocazie pentru ca cei implicaţi, profesionişti, care înţeleg, să schimbe informaţii concrete despre lucrările efectuate şi despre următorii paşi".
Ihor Prokopchuk a precizat că din partea ucraineană consultările vor fi conduse de ministrul Infrastructurii, care va fi însoţit de o echipă multidisciplinară.
"Ne aşteptăm ca şi partea română să participe cu reprezentanţi de la mai multe instituţii abilitate", a adăugat ambasadorul, potrivit Agerpres.
Nicolae Ciucă: "Sunt informații că la Bâstroe s-a dragat mai mult decât a fost agreat"
În urmă cu câteva zile, premierul Nicolae Ciucă a declarat că ''există date şi informaţii că s-a dragat mai mult decât era agreat'', dar că "nu este firesc ca un astfel de subiect să fie preluat şi speculat politic".
"Am autorizat ca în perioada imediat următoare să aibă loc întâlniri bilaterale ca să putem să avem deschis şi onest pe masă toate datele şi informaţiile şi de-o parte şi de cealaltă şi să identificăm soluţiile în plan bilateral. A fost semnalată şi Comisia Europeană, astfel încât împreună să putem să identificăm şi ceea ce s-a întâmplat şi măsurile care trebuie luate astfel încât să protejăm Delta Dunării, un patrimoniu natural nu doar al României, ci un patrimoniu mondial, european. Există date şi informaţii că s-a dragat mai mult decât era agreat, şi anume 3,5 metri adâncime. Anul trecut, ţinând cont de nevoia de export de grâne din Ucraina, s-a cerut un acord pentru a putea să se dragheze în zona localităţii, a portului Ismail, ceea ce s-a şi aprobat şi navele de dragare, în obişnuinţa prezenţei lor pe canalul Bâstroe şi pe braţul Chilia, de regulă execută lucrări de întreţinere. Acum, pentru a putea să clarificăm, este nevoie de datele oficiale de la fiecare instituţie. Am putut să vedem că există evidenţe clare că adâncimea este mai mare de 3,5 metri, ceea ce trebuie clarificat", a spus Ciucă într-un interviu la Antena3 CNN.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News